fbpx

Arbeloa: 'Vi kommer med ambitionen om at vinde'

Søren Wennerwald - 09.05.26

 


Pressemødet med Real Madrid-træner Álvaro Arbeloa var imødeset med spænding forud for El Clásico. Her kom episoden mellem Tchouaméni og Valverde til at fylde meget, men Arbeloa forsikrede om, at holdet går efter at vinde i morgen.

'Jeg forventer en stor kamp mod en stor rival, der leverer store præstationer. Og vi har virkelig lyst til at spille den kamp, der tiltrækker mest opmærksomhed i verden. Vi går ind til det med ambition om at vinde' indledte en noget anstrengt Arbeloa, der nok så frem til mange kritiske spørgsmål ovenpå episoden i går, hvor et håndgemæng mellem Tchouaméni og Valverde sendte sidstnævnte på hospitalet med en flænge i hovedet, så han ikke kan deltage i søndagens Clásico.

Artiklen fortsætter under annoncen


'Valverde og Tchouaméni fortjener, at vi kommer videre, og at vi giver dem muligheden for at fortsætte med at kæmpe for denne klub. Jeg er meget stolt af dem. Jeg vil ikke tillade, at dette bliver udnyttet til at så tvivl om deres professionalisme; det er løgn, at de ikke er professionelle, eller at de har udvist mangel på respekt over for mig... det er absolut løgn. Vi skal videre, lære af det og ikke glemme, at der i morgen spilles Barcelona-Real Madrid,' lød det fra ham.

Han blev spurgt, om episoden holder Tchouaméni ude af El Clásico. 'I morgen vil Tchouaméni være med i truppen,' var svaret.

Også den manglende respekt i truppen blev kommenteret. 'Real Madrids spillere skal, ligesom alle andre, føle, at træneren har autoriteten, uanset hvad han hedder. Man skal have respekt. Det er det vigtigste som spiller,' sagde Arbeloa videre.

Barca kan afgøre mesterskabet søndag aften og har allerede vundet Supercuppen, mens Madrid oplever sin anden sæson i træk uden trofæer. 'Det er ikke let at acceptere to sæsoner uden trofæer, og som jeg altid siger: For at være Real Madrid-spiller skal man have masser af ambition. Selvfølgelig skal vi gøre tingene bedre og ændre noget, men jeg ser et sundt omklædningsrum, det mener jeg oprigtigt. Jeg lægger al min energi i morgendagens kamp,' afsluttede Arbeloa.

arbeloa2F
© Getty Images

// El Clásico
.:FORSIDE:.