Avis: Monaco sender Ansu Fati tilbage til sommer
Søren Wennerwald - 24.12.25
// Ansu Fati
Ansu Fati er udlejet til Monaco denne sæson i håbet om, at han kan genfinde sit topniveau, men efter en god start i den franske klub er han nu at finde på bænken. Monaco har angiveligt allerede besluttet, at de ikke vil beholde ham.
Monaco lejer Ansu Fati denne sæson og har en forkøbsret på 12 mio. euro med i aftalen, men nu melder avisen Sport, at franskmændene sender angriberen tilbage til sommer. Avisen baserer sine oplysninger på meldinger fra den franske journalist Romain Molina.
Artiklen fortsætter under annoncen
Ansu Fatis ophold i Monaco har været noget af en rutsjebanetur. Først havde han svært ved at finde formen, og det varede derfor noget tid, inden han fik sine første kampe. Her viste han dog hurtigt rigtig gode takter og scorede en række mål, og man så den bedste version af Ansu Fati i mange år.
Så blev der skiftet ud på trænerposten, og nytilkomne Pocognoli var tydeligvis ikke imponeret. Han sendte Ansu Fati ud på bænken, og samtidig kom der lidt småskader, der satte Fati tilbage. Resultatet er, at angriberen ikke har spillet et eneste minut i december.
Monaco har ifølge Molina allerede besluttet, at de ikke udnytter forkøbsretten på de 12 mio. euro. De sender Fati tilbage til Barcelona til sommer, hvor han har kontrakt til 2028. Dermed står Deco på ny med udfordringen med at finde en klub til ham, da ingen ser ham i Barca mere.
© Getty Images