Balde: 'Ingen undskyldning at det er koldt'
Søren Wennerwald - 21.01.26
Det var Alejandro Balde der deltog på tirsdagens pressemøde forud for Champions League kampen mod Slavia Prag. Her udtrykte han håb om en overbevisende sejr, også selvom der venter en kold aften i den tjekkiske hovedstad.
Her er hvad Balde svarede på:
Kan Barca slutte i top 8?
‘Selvfølgelig har vi muligheder. Vi er Barca, og vi skal altid vinde. Hvis vi spiller som søndag, vinder vi, og det kommer til at gå rigtig godt. Vi vil vinde på overbevisende vis, og jo flere mål, desto bedre’.
Meget koldt i Prag:
‘Jeg kan slet ikke lide kulde, men det er ingen undskyldning. Vi skal være fuldt fokuserede på kampen. Hvis vi gør, som vi plejer, og holder niveauet, tager vi de tre point’.
Ter Stegens afgang til Girona:
‘Han har talt med holdet her til morgen. Han er en meget stor reference. Jeg er vokset op med at se ham på førsteholdet, og senere var han min anfører. Jeg ønsker ham alt held og lykke. Jeg er sikker på, at det vil gå ham rigtig godt, og at han får selvtillid igen efter skaden. Jeg ønsker ham det bedste’.
Artiklen fortsætter under annoncen
Drømmen om landsholdet og VM:‘I sidste ende spiller alle spillere for at komme på landsholdet. Det er alles drøm. Det er rigtigt, at jeg ikke har været udtaget de seneste to år, men jeg arbejder og knokler hver dag for at få muligheden for at vende tilbage’.
Ny konkurrent i Joao Cancelo:‘Enhver spiller, der kommer for at hjælpe, er vigtig. Cancelo er en rigtig god spiller med stor kvalitet og masser af erfaring. Han vil hjælpe de unge og konkurrence er altid godt. Det er rigtigt, at jeg de seneste år har haft kanten meget for mig selv, men man skal kunne tilpasse sig alle situationer. Jeg føler mig godt tilpas med alle’.
Ambitioner i Champions League:‘Vi har enormt stor lyst. Champions League er den turnering, som enhver spiller drømmer om at spille og vinde. Vi er Barca og skal stræbe efter alle titler. Vores idé er at vinde den, men vi tager det kamp for kamp. Først handler det om at komme blandt de otte bedste’.
Dro forlader Barca:‘Hver spiller tænker på sin egen måde. Det skal vi respektere og jeg ønsker ham det bedste. Det vil gå ham rigtig godt, for han har stor kvalitet’.

// Slavia Prag // Alejandro Balde