Barca får Coldplay-logo på trøjen i El Clásico
Markus Johannessen - 24.09.24
Som en del af samarbejdet mellem Barca og Spotify, vil catalanerne bære et særligt Coldplay-logo på deres trøje i det kommende El Clásico. Detaljerne om, hvordan logoet præcis vil se ud, er endnu ikke afsløret.
Den 27. oktober gæster Hansi Flick og co. Santiago Bernabéu, hvor Barca skal stå overfor ærkerivalerne fra Real Madrid. Topbraget finder sted et par uger efter det britiske band Coldplay udgiver deres nye album 'Moon Music', hvilket blandt andet vil blive promoveret via catalanernes spillertrøjer.
Som en del af sponsoraftalen med Spotify har Barca tidligere båret logoer fra kunstnere som Drake, Rosalía, Rolling Stones og Karol G i kampe mod Real Madrid. Som led i aftalen vil den specielle Coldplay-trøje også blive sat til salg i et begrænset omfang til fans af både Barcelona og Coldplay.
Artiklen fortsætter under annoncen
Coldplay og FC Barcelona har en lang historie sammen, idet bandets hit 'Viva la Vida' blev brugt som en slags temasang for holdet under Pep Guardiola-æraen, hvor klubben dominerede international fodbold. Sangen blev ofte spillet under fejring af sejre, og i maj 2023 blev den spillet som en afsked til Camp Nou, inden stadionet blev lukket for renovering. Coldplay spillede desuden fire store koncerter i Barcelona i maj 2023, hvor de også besøgte en træningssession for Xavis hold.
Johnny Buckland, bassisten fra Coldplay, nævnte i et interview i 2022, hvordan sangen 'Viva la Vida' blev skabt i Barcelona, og hvor meget det betød for bandet at spille den i byen, hvor den fik sin særlige betydning.
Derudover har det verdensomspændte band også overværet flere af Barcas hjemmekampe både før og efter klubbens samarbejde med Spotify, og i næste El Clásico rykker Coldplay altså nu fra lægterne til spillertrøjerne.

// El Clásico // Coldplay