fbpx
Annonce

Barca tæt på at færdiggøre aftale med ærmesponsor

Peter Vyff - 28.10.22

// Økonomi

Barca har, siden aftalen med Beko ophørte, ikke haft en ærmesponsor på spillertrøjen. Ledelsen skulle dog eftersigende være tæt på at lukke en aftale, der kan indbringe op imod 20 mio. euro.

Siden Joan Laporta overtog styringen på Camp Nou, har ledelsen haft fokus på at stabilisere økonomien, som de sidste par år, især under Josep Maria Bartomeu, har været håndteret ganske kritisabelt. Catalanerne er lykkedes med at forhøje omsætningen markant på Camp Nou, hvilket til dels skyldes en kæmpe sponsoraftale med musiktjenesten Spotify.

Artiklen fortsætter under billedet
FCBSHOP art


Ledelsen skulle nu ifølge Catalunya Radio være tæt på at lukke endnu et sponsorat, hvilket kan betyde, at der i fremtiden kommer til at stå Nexo på spillertrøjernes ærmer. Catalanerne skulle eftersigende være nået så langt i forhandlingerne med det bulgarske krypto-firma, at aftalen forventes afsluttet inden VM starter i næste måned.

Catalanerne har i næsten et års tid forsøgt at finde en ærmesponsor, efter samarbejdet med det tyrkiske hårde hvidevarerfirma Beko stoppede. Barca skulle også have forhandlet med Nexo i flere måneder, da ledelsen angiveligt havde store betænkeligheder omkring at indgå en samarbejdsaftale med en kryptovaluta-virksomhed.

Ledelsen er dog eftersigende kommet på andre tanker, og aftalen forventes at kunne sende imellem 10 og 20 mio. euro til Camp Nou årligt, uden at længden på kontrakten dog kendes.

 

.:FORSIDE:.