fbpx

Flick: 'Jeg er meget glad for min forlængelse'

FCBARCELONA.DK - 12.05.26

 


Hansi Flick holdt tirsdag eftermiddag pressemøde forud for onsdagens ligakamp på udebane mod Alavés. Her talte tyske om ligatriumfen og bekræftede også, at han forlænger med Barca.

Læs her hvad Hansi Flick sagde.

Målsætning i de sidste kampe:
'Målet er nu at nå 100 point, og for at gøre det skal vi vinde de tre resterende kampe og spille godt. Vi har fejret det meget, men vi kan stadig spille god fodbold'.

Forlængelse:
'Er det blevet offentliggjort? Jeg er meget glad for forlængelsen, og det, vi har opnået, giver mig selvtillid til at fortsætte i Barca. Mange trænere ville være glade for at blive i tre eller fire år mere, men jeg mener, at det i Barca er bedre at begrænse aftalerne. I øjeblikket har jeg kontrakt til 2028, og hvis alt går vel, forlænger vi den til den tid. Jeg er meget taknemmelig over for klubben, som vil have retten til at stoppe samarbejdet, og det samme har jeg. Det valgfrie år taler vi om senere. Det er en forpligtelse fra vores side for at nå det højeste niveau og vinde nye titler. Alle drømmer om Champions League. Vi har forsøgt, og vi vil blive ved med at forsøge. De seneste dage har gjort det klart for mig, at jeg er det rette sted. Jeg er meget taknemmelig for klubbens tillid'.

Artiklen fortsætter under annoncen


Zarra- og Zamora-trofæerne:
'Vi har ikke talt om det, kun om holdet, som er det vigtigste. Det individuelle er sekundært. Hvis holdet ikke fungerer, vinder ingen noget på det individuelle plan'.

En startellever fra La Masia:
'Vi har ikke talt om at stille med en ren startellever fra akademiet. Det vigtigste er kombinationen af La Masia og top-spillere i verdensklasse; det er det, vi har her, og det er det ideelle'.

Rashford og Lewandowski:
'Jeg værdsætter dem begge meget og er dem meget taknemmelig, men vi skal analysere det hele, og så må vi se ved sæsonens afslutning. Marcus' tal er gode. Og hvad kan jeg sige om Robert? Jeg har vundet mange titler med ham, og jeg er stolt af at være hans træner'.

Egoer i Barca og Madrid:
'Jeg bruger ikke et øjeblik på at tænke på Real Madrid. Hver træner har sit at se til på sit eget hold. Jeg bekymrer mig om mit hold, ikke de andre'.

Uitlfreds Koundé:
'Koundé giver alt for holdet, men det er svært at vælge. Jeg vidste ikke, at han var utilfreds med ikke at spille i søndags, men han accepterede det. Vi er et hold. Det er for tidligt at vide, hvad der sker næste sæson. Det er ikke tidspunktet at beslutte noget endnu'.

Kochen:
'Han får ikke minutter i morgen. Hvis vi ændrer noget, vil den første til at spille herfra og til slutningen af ligaen være Szczęsny. Joan er nummer et, og Szczęsny er nummer to. Jeg har stor respekt for Kochen, og han giver alt'.

Positioner der skal forstærkes:
'Det er afklaret med Deco, og vi er enige. Vi har talt meget om det i de seneste måneder, men det er ikke på plads endnu; arbejdet er ikke færdigt'.

Balde:
'Han har forbedret sig meget og har taget et skridt fremad i forhold til sidste sæson, men jeg har fortalt ham, at han skal tage endnu et skridt, og det hjælper vi ham med. Det er det, jeg beder ham om: at forbedre sig dag for dag. Han er en fantastisk spiller. Jeg har talt med ham, da han kom tilbage fra en skade. Og samtidig har João Cancelo spillet på et fantastisk niveau. Han har givet os flere muligheder i angrebet'.

Lamine Yamals palæstinensiske flag under ligafejringen:
'Normalt bryder jeg mig ikke så meget om den slags; jeg talte med ham om det. Man skal være opmærksom på, hvad folk forventer af os, men han er myndig - han er 18 år - så det er hans beslutning. Vores fornemmeste opgave er at gøre folk glade. Det er jeg stolt af, og det har jeg også sagt til spillerne, for det har været en svær sæson på grund af skaderne. Der har været nøglespillere, som ikke var til rådighed på vigtige tidspunkter, som Lamine, Pedri, Raphinha, Frenkie. Det er en utrolig sæson, vi har haft, og det er imponerende, hvordan vi har forbedret os i de sidste to måneder i både angreb og forsvar. Vi er det hold, der har indkasseret færrest mål, og det var der ingen, der havde forventet'.

Ledere på banen:
'Vi har forskellige typer ledere. Vi har Gavi, som har løftet niveauet til træning, lige siden han vendte tilbage; han er holdets hjerte. Der er Pedri, som er en leder med bolden. Eric er det også. Og så kaptajnerne som Frenkie, Ronald og Raphinha. Vi har forskellige typer ledere. Det handler om kommunikation - at tale sammen for at hjælpe hinanden på banen. Det vigtigste er kommunikationen mellem spillerne på grønsværen. Jeg må tage ansvaret. Hvis kommunikationen er god, bliver alt lettere for alle. Det er afgørende. Hvis man vil præstere på højeste niveau, er kommunikation altafgørende'.

// Hansi Flick
.:FORSIDE:.