fbpx

Barca har slået kommercielle rekorder i sidste sæson

Anders Lang Jensen - 07.07.23

// FC Barcelona

Barca kæmper lige nu med begrænsede økonomiske midler på transfermarkedet, men klubben er i gang med at forbedre den økonomiske situation. Barca har præsenteret de kommercielle nøgletal, og her er det kun positivt nyt.

Rent sportsligt har den overståede sæson været succesfuld med et vundet mesterskab, og det har gavnet klubbens økonomi i den kommercielle afdeling. Både salget af billetter, sponsoraftaler og salg af merchandise har overgået årets forventninger.

Artiklen fortsætter under annoncen


For første gang nogensinde har klubben solgt mere end 1 million billetter til herreholdets kampe – helt præcist 1.021.001 kampbilletter. I forbindelse med indtægter fra Camp Nou nåede Barca samlet set at indkassere 97,6 millioner euro i den seneste sæson.

Klubben har også slået rekorden for flest indtægter fra sponsoraftaler på en enkelt sæson. 20 nye sponsoraftaler blev indgået med firmaer som Spotify, Prime, Whitebit og Stanley. Samlet set nåede beløbet også op på 97,6 millioner euro i sidste sæson på sponsorsiden.

Barca har desuden vækstet med 54% i salget af merchandise i fysiske butikker, hvor klubben samtidig har åbnet 7 nye butikker i Barcelona og en enkelt i Madrid. De økonomiske nøgletal på den kommercielle side er altså i bedring, og det kommer til at have en positiv effekt på klubbens økonomi de kommende sæsoner.

campnou1

.:FORSIDE:.