fbpx

Barca og Rakuten skal genforhandle sponsorat

FCBARCELONA.DK - 24.04.20

© Getty Images
// Rakuten

Aftalen mellem Barca og klubbens hovedsponsor, japanske Rakuten, udløber efter næste sæson, altså juni 2021. Begge parter er indstillet på en forlængelse af samarbejdet og forhandlingerne går snart i gang.

Rakuten har siden 2017 betalt 55 mio. dollars for sidde på Barcas spillertrøje og andre steder, hvor det er aftalt. Dertil kommer diverse variabler, blandt andet afhængigt af titler, der kan bringe det årlige sponsorat op på 66,5 mio. dollars.

Aftalen løber til udgangen af sæsonen 2020/21 og derfor varer det ikke længe før man skal finde ud af, om samarbejdet skal forlænges, eller om Barca skal på jagt efter en ny hovedsponsor. Det at finde en ny hovedsponsor på dette niveau er både tidskrævende og svært, så Barca har brug for en melding fra Rakuten inden længe.

Heldigvis tyder alt på, at Rakuten, med sin ejer Hiroshi Mikitani i spidsen, er meget tilfredse samarbejdet og sponsoratet. Rakuten er nået ud til hele verden gennem sit samarbejde med Barca og derfor tegner alt til en forlængelse af sponsoratet.

Indtil nu har man ikke indledt forhandlinger, men i følge avisen El Mundo Deportivo varer det ikke længe, før man tager de indledende skridt.

Meget tyder derfor på, at Rakuten også vil være at finde på Barcas trøje i lang tid fremover. Forventningen er, at man laver en ny aftale på fire år, altså gældende til 2025.

.:FORSIDE:.